Meld je aan voor de EduHackathon!

Uitgelicht op: 18-05-2017 om 12:15 in: Deelnemers

Wil jij nóg actiever aan de slag voor onderwijsvernieuwing? Ga op maandag 12 juni aan de slag met bedrijven, schoolleiders, docenten en leerlingen, en werk je ideeën samen uit tot een concreet product. De EduHackathon is voor iedereen die enthousiast wordt van onderwijsvernieuwingen. Dit is hét moment om écht aan de slag te gaan met je idee voor beter onderwijs.

Column Harm - Onverwacht horizon verbreed

Uitgelicht op: 18-05-2017 om 11:53 in: Deelnemers

Twee jaar geleden solliciteerde ik op het traineeship Eerst De Klas met hele duidelijke doelen. Ik wilde mijn onderwijsbevoegdheid halen, twee jaar kijken of het onderwijs iets voor mij is om vervolgens toch het bedrijfsleven in te gaan. Na x jaar kan ik altijd nog terug het onderwijs in.

Eerst De Klassers ontwikkelen spel ‘De vraag om energie’

Uitgelicht op: 18-05-2017 om 11:33 in: Deelnemers

Wil je je leerlingen meer bewust maken van klimaat en energie? Eerst De Klassers Ewout Mallon en Rick Bosch van Drakestein (tranche VII) hebben tijdens het traineeship in samenwerking met Shell een energiespel ontwikkeld. Met een spelduur van circa 40 minuten is het spel geschikt om binnen 1 les te spelen.

Column Anke - Alors, on chante!

Uitgelicht op: 04-05-2017 om 15:26 in: Deelnemers

Deze column gaat over mijn besognes in Havo 4, de grootste uitdaging van deze nog kersverse docente Frans. Nog steeds ben ik op zoek naar het toverwoord dat ervoor gaat zorgen dat mijn leerlingen in Havo 4 zich vol overgave op de Franse taal gaan storten.

Wil jij pionieren met Bildung in het voortgezet onderwijs?

Uitgelicht op: 19-04-2017 om 11:54 in: Deelnemers

Vanuit het tweedejaars project bij Eerst De Klas hebben Kiki en Lisanne (tranche VII), in samenwerking met De Bildung Academie, het bijscholingsproject Bildung voor Docenten opgezet. Per september 2017 zal er een pilot van start gaan, gericht op docenten binnen het voortgezet onderwijs. Wij zijn hiervoor op zoek naar docenten die graag het experiment aangaan en die mee willen pionieren op het gebied van Bildung in het voortgezet onderwijs.

Vorige
2 van 44
Volgende