Column Goke - Tussen de regels..

Uitgelicht op: 02-11-2017 om 12:59 in: Deelnemers

Met uitgebreide plannen voor deze les kom ik binnen in het lokaal, er is nog véél te doen! Daar tref ik de leerlingen gebogen rondom een apparaat en al snel herinner ik me het mailtje over ‘Eva’. Omdat Eva zo regelmatig ziek thuis is zou ze met dit apparaat vanuit huis een deel van de lessen gaan volgen. Eva is goed te zien en horen via haar apparaat dat op een tafeltje geïnstalleerd staat. Ik krijg zelf een microfoontje om en de les kan beginnen!

Column Nienke - Utopie?

Uitgelicht op: 01-11-2017 om 13:17 in: Deelnemers

Emma, een hardwerkend, eigenwijs meisje van 15 jaar, zit al vijf minuten met haar vinger omhoog. Met een zuur gezicht ondersteunt ze haar rechterarm met haar linkerarm om hem om hoog te kunnen blijven houden. Ze ziet het niet, mijn stagiaire, een vrolijke creatieveling, maar ze doet haar best om bij iedereen te controleren of ze snappen wat ze moeten doen. Maar ze kan maar op één plaats tegelijkertijd zijn. In de 5-vwo-klas van 28 leerlingen is het soms moeilijk om je aandacht te verdelen.

Project Siemens - Nienke en Goke

Uitgelicht op: 26-10-2017 om 14:44 in: Bedrijven

EDK-trainees Nienke en Goke (tranche VIII) voeren een opdracht uit bij Siemens. Ze vertellen in een interview wat hun eerste indruk van het bedrijf is, welke opdracht ze precies gekregen hebben van Siemens en wat ze meenemen in het leraarschap.

Project Attero - Jacob en Bram

Uitgelicht op: 25-10-2017 om 15:05 in: Bedrijven

Eerst De Klassers Bram en Jacob (tranche VIII) voeren een opdracht uit bij milieubedrijf Attero. Ze vertellen in een interview wat hun eerste indruk van het bedrijf is, welke opdracht ze precies gekregen hebben van Attero en wat ze meenemen in het leraarschap.

Column Jacob - Levensles

Uitgelicht op: 09-10-2017 om 12:04 in: Deelnemers

Bijna elke docent zal het herkennen: soms heb je van die klassen waarin het helemaal niet loopt. Je vraagt jezelf af hoe de leerlingen iets te leren. Ze willen niet meedoen, luisteren niet goed. Je gaat twijfelen of je de leerlingen echt wat meegeeft op het gebied van de doelen die gesteld zijn voor leerlingen.

Vorige
2 van 47
Volgende