Astrid - 1983 - 6e Tranche

MA opleiding: Biomedical Engineering
Schoolvak: Natuurkunde

Na mijn promotieonderzoek ben ik tot inzicht gekomen dat mijn ambities en vaardigheden beter aansluiten bij een meer sociale, dynamische en ondernemende werkomgeving, dan een puur medisch wetenschappelijke omgeving. Het Eerst de klas traineeprogramma zie ik als een unieke kans om de ervaring, kennis en vaardigheden die ik als academicus heb ontwikkeld toe te passen op een sociale, uitdagende en zeer nuttige manier. 

Ik hoop tijdens het Eerst de Klas traineeship te leren hoe je als docent brede en diepgaande vakinhoudelijke kennis op een heldere, inspirerende en gestructureerde manier kunt overbrengen. Het leiderschapsprogramma zie ik als een zeer waardevol onderdeel van Eerst de klas, een kans om mijn competenties verder te ontwikkelen en kennis te maken met interessante bedrijven en organisaties. Dit intensieve avontuur ga ik graag aan omgeven door de crème de la crème: al na de eerste week heb ik veel geleerd van mijn tranchegenootjes en ik verwacht dat we elkaar, de komende twee jaar en daarna, boven onszelf uit kunnen laten stijgen.

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”