Roy - 1986 - 6e Tranche

MA opleiding: Geofysica
Schoolvak: Natuurkunde

Twee jaar geleden kwam ik bij een voorlichting voor het eerst in aanraking met het traineeship Eerst de Klas. Ik had net mijn master hervat na een bestuursjaar bij mijn studentenroeivereniging en naast mijn opleiding gaf ik huiswerkbegeleiding aan kinderen in een moeilijke sociale situatie. Ik werd gegrepen door het concept van Eerst de Klas, dat leiderschap en leraarschap combineerde en perfect aansloot bij mijn situatie. Sindsdien heeft Eerst de Klas mij niet meer losgelaten als belangrijkste toekomstmogelijkheid na het afronden van mijn studie.

Over vijf jaar hoop ik een gelukkige leraar te zijn die met plezier en vanuit ervaring zijn leerlingen motiveert en verder helpt. Verder wil ik mijzelf blijven ontwikkelen en hoop ik de eerste stappen te hebben gezet richting schoolleider, bijvoorbeeld als sectievoorzitter of teamleider.

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”