Marie Louise - 1983 - 7e tranche

MA opleiding: Biogeology
Schoolvak: Biologie / Science

Tijdens mijn promotieonderzoek heb ik veel plezier beleefd bij het begeleiden van studenten. Hierna ben ik dan ook op zoek gegaan naar een plek waar ik zowel jonge mensen kan begeleiden als mijn creativiteit en enthousiasme over de natuurwetenschappen kwijt kan. Het docentschap leek mij de perfecte combinatie. Mijn reden om te kiezen voor Eerst De Klas is de samenhang tussen onderwijs, de academische wereld en het bedrijfsleven. Door het volgen van het reguliere onderwijsprogramma en mijn ervaring in het bedrijfsleven denk ik een goede verbinding te kunnen slaan tussen de gegeven onderwijsstof en de wereld om ons heen. Hierdoor is de leerling niet alleen beter voorbereid op wat hem te wachten staat na zijn schooltijd maar worden de lessen ook levendiger. In mijn optiek biedt het programma mij dan ook de beste ingrediënten om van mij in een sneltreinvaart een topdocent te maken.

Eerst De Klas voelt voor mij als de eerste keer van de hoge duikplank te springen in het zwembad. Geen idee hoe gaat worden, maar er wel zeker van zijn dat het een spannende, leuke en onvergetelijke ervaring wordt. Ik kijk uit naar het voorbereiden en geven van leuke, leerzame lessen, het spotten van vogels met leerlingen op de hei, en de leerlingen enthousiast maken voor het leven om ons heen op een wereldschool met tweetalig onderwijs. En laat ik daarbij het maken van proefwerken, rapportvergaderingen en het ‘hopelijk’ niet te vaak wegsturen van die ene leerling ook niet vergeten. Als kers op de taart verwacht ik dat Eerst De Klas mij de kans geeft meer te leren over mijn eigen talenten en verbeterpunten en nog meer te ontdekken over hoe het bedrijfsleven werkt. Genoeg mogelijkheden om mijzelf maximaal te ontwikkelen tot een docent die de leerlingen op een leuke manier optimaal kan voorbereiden op de ‘echte’ wereld.

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”