Bart - 1989 - 8e tranche

Ik wil graag het suffige imago van Natuurkunde(leraren) vervangen met een frisse wind. Gebruik maken experimenten, maar ook juist verschillende werkvormen. Dit alles ondersteund door ICT. Met gamification kun je de klas echt mee krijgen in wat jij wil vertellen/overbrengen. Daarnaast wil ik focussen op het neurowetenschappelijke leervermogen van een leerling. Hoe zorg je dat een leerling optimaal leert en hoe kunnen wij als leraren daar aan bij dragen?

Ik verwacht van Eerst De Klas dat we veel handvaten krijgen aangereikt om de lessen te optimaliseren. Sommige zullen niet bij je passen, en andere wel, maar daar kun je dan weer prima zelf van leren. Daarnaast verwacht ik van Eerst De Klas dat wij leren over ons zelf als professional. Wat is onze ideale leer/werk omgeving en hoe kunnen we ons opstellen t.o.v. leerlingen, collega's, werkgevers etc.

Over 5 jaar zie ik mijzelf in een parttime baan in het onderwijs gecombineerd met onderzoek/bedrijfsleven. Door multidisciplinair bezig te zijn, blijf je ook altijd met een open kritische houding naar de veranderingen in onderwijsland kijken. 

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”