Geeske - 1990 - 8e tranche

 Mijn grootste motivatie om te solliciteren was omdat ik graag docent wil worden. Deze droom had ik als klein meisje al. Toch ben ik tijdens mijn studiekeuze niet voor de lerarenopleiding maar voor culturele antropologie gevallen. Een prachtige studie die mij veel moois heeft gebracht, maar gaandeweg begon er wel iets aan mij te knagen. Hoe mooi en belangrijk ik wetenschappelijk onderzoek ook vind, ik miste een stukje praktijk, het contact met mensen en een direct resultaat van mijn werk en inzet. Dit hoop ik als docent terug te zien in mijn werk en Eerst De Klas lijkt mij hiervoor een goede leerschool!

Mijn verwachtingen van Eerst De Klas gaan alle kanten op. Ik verwacht veel gezelligheid met mijn mede-trainees, dat ik mijzelf ongelooflijk ga tegenkomen, mooie momenten met mijn leerlingen, momenten waarop ik het even niet meer weet, eye-openers over het bedrijfsleven (een veld waar ik minder bekend mee ben) en vooral heel veel leermomenten.

Over 5 jaar sta ik voor de klas als maatschappijleerdocent. De lesvoorbereiding zal dan een stuk soepeler verlopen dan nu en ik kan docenten in de maak goede raad geven. De eerste plannen om ook wiskunde te gaan geven zijn in de maak, wat betekent dat ik zelf weer terug naar school ga. Ik wil blijven leren en in mijn hoofd spoken allerlei ideeën rond over wat ik naast lesgeven nog meer met onderwijs zou kunnen doen. Ambitieuze plannen en carrière gericht, maar de kans is ook aanwezig dat ik dan met een bolle buik tussen de poepluiers zit. Wie weet, we gaan het meemaken! 

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”