Karlijn - 1992 - 8e tranche

Tijdens mijn onderzoeksmaster merkte ik dat ik weinig voldoening haalde uit het doen van onderzoek. Uit het begeleiden van vakken haalde ik wel heel veel energie. Dit motiveerde me om voor een baan in het onderwijs te kiezen en mijn kennis en enthousiasme voor aardrijkskunde over te dragen op leerlingen. Het Eerst De Klas programma biedt me de mogelijkheid om nog meer uit mijn onderwijsloopbaan te halen en vaardigheden en ervaring op te doen waar ik de rest van mijn leven profijt van heb.

Van het Eerst De Klas programma verwacht ik dat het mij handvatten biedt om als docent op een heldere en inspirerende manier vakkennis over te dragen. Het leiderschapsprogramma zie ik als een ontzettend waardevolle toevoeging waarin ik mezelf beter leer kennen en ontdek wat mijn sterke en minder sterke eigenschappen zijn. Door het leiderschapsprogramma hoop ik als docent zelfverzekerder en daadkrachtiger voor de klas te staan. Daarnaast verwacht ik een ontzettend leuke en leerzame samenwerking met de andere trainees, die de komende twee jaar een bron van inspiratie en gezelligheid zullen zijn.

Over vijf jaar hoop ik nog steeds bezig te zijn met onderwijs. Ik weet echter niet zeker of ik nog steeds lesgeef op de middelbare school. Ik zie mezelf ook wel werken op de educatieve afdeling van een museum en (geografisch) lesmateriaal ontwikkelen. Mijn Eerst De Klas ervaring zal hierbij ongetwijfeld goed van pas komen!

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”