Rob - 1990 - 8e tranche

Eerder dit jaar was ik nog nietsvermoedend aan het promoveren in de moleculaire biologie. Onderzoek uitvoeren gaf me enorm veel voldoening, maar ik miste de interactie met een publiek. Wanneer ik nieuwe dingen leer deel ik graag mijn enthousiasme met anderen. Ik besloot toen dat ik voor de klas wou staan, gebruik makend van mijn ervaring als onderzoeker om toffe onderwerpen op een toegankelijke manier aan te bieden. Toen een flyer van Eerst De Klas voorbij kwam was ik meteen verliefd. Gelijktijdig mijn bevoegdheid halen, een part-time baan en een veelzijdig ontwikkeltraject? Count me in!

Eerst De Klas biedt de komende twee jaar fantastische mogelijkheden voor mij om me te ontwikkelen als persoon en als professional. Ik verwacht ontzettend veel over mezelf te leren: mijn kunnen, mijn wensen, mijn toekomst. Reflecteren gaan we leren!

Over vijf jaar werk ik als topdocent op een fantastische school, waar ik de scheikunde-methode het raam uit gooi en het programma radicaal verander. Of niet. Ik kan me ook doorontwikkelen tot schoolcoach, mentor of coördinator. Of ga ik terug de wetenschap in, en combineer ik mijn nieuwe docent-vaardigheden met een onderzoek? Misschien werk ik part-time bij een bedrijf om hun interne opleiding te verbeteren, en werk ik de rest van de week als freelance schrijver voor de National Geographic. Of dan toch die kinderdroom om op de Rainbow Warrior te strijden tegen onrecht? Ik heb duidelijk nog geen idee waar ik ga zijn, en ik ben blij dat ik al deze opties nog mag overwegen. 

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”