Tim - 1991 - 8e tranche

Tijdens mijn studie gaf ik een hoop bijles. Ik merkte al snel hoe leuk het was om iemand van een bijna blinde paniek ("Ik snap het niet!") te begeleiden tot zelfvertrouwen ("Ja, dit gaat me lukken!"). Tegelijk merkte ik ook dat ik als filosoof en logicus een niet te stoppen promotor was van die twee vakgebieden bij mijn wiskundige vrienden. De wiskunde promootte ik bij mijn filosofisch en logisch aangelegde studiegenoten. Ik vond het kortom leuk om mijn interesses uit te leggen én te promoten. Het leraarschap was dus ideaal. Het leraarschap stond dus voorop: Eerst De Klas is vooral mij een manier om daarin sneller te groeien.

Mijn mede-trainees bij Eerst De Klas worden hopelijk vooral vrienden. Daarnaast hoop ik ook een hoop tips, trucs en ervaringen uit te wisselen. Van het programma verwacht ik veel nieuwe ideeën en onverwachte inspiraties. Bovendien hoop ik dat Eerst De Klas me pusht om mijn onderwijs en mijzelf verrassend en vernieuwend te houden: dat verwacht ik zowel van de trainingen als van mijn mede-trainees.

Ik heb geen idee wat ik over vijf jaar doe. Als ik deze jaren mijn draai vind ik het onderwijs, ben ik daar over vijf jaar nog steeds. Zo niet, dan verwacht ik dat Eerst De Klas een onmisbare leerschool is geweest die me niet alleen gebracht heeft tot enorm leerzame ervaringen in het onderwijs, maar me ook verder gebracht heeft in mijn zoektocht naar de beste manier om mezelf, het liefst voor jonge mensen, nuttig te maken.

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”