Denise - 1984 - 4e Tranche

MA opleiding: Geschiedenis
Schoolvak: Geschiedenis en staatsinrichting  

Naast alle academische verdieping ben ik tijdens mijn studie vaak op zoek geweest naar de verbreding en popularisering van kennis. Want wat heb je aan specialistische kennis als maar weinig mensen daar toegang toe hebben? Jongeren zijn bij uitstek de doelgroep waar die specialistische kennis goed terecht kan komen, als het maar op een eigentijdse en goede manier onderwezen wordt. Toen ik van het bestaan van EdK hoorde wist ik direct dat dit was waar ik al die tijd naar zocht. Waar vind je anders de ideale combinatie van een lerarenopleiding, leiderschapsprogramma én projecten in het bedrijfsleven? De grote inzet die van de kandidaten wordt gevraagd daagde mij alleen maar verder uit om absoluut deel te willen nemen aan dit programma.

In tegenstelling tot wat men vaak denkt zijn historici niet zo goed in voorspellen. Onverwachte wendingen zijn er namelijk altijd. Ik geef over vijf jaar in elk geval gewoon nog wel geschiedenis (en ook maatschappijleer) en hoop in mijn lessen veel voor de leerlingen te kunnen betekenen. Mijn passie voor mijn vak blijft altijd. Verder hoop ik op een succesvolle, lange en vooral plezierige onderwijscarrière waarin ik mooie kansen weet te grijpen. Het begin daarvan is nu alvast gemaakt.

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”