Louwrens - 1984 - 2e tranche

MA opleiding: Management of Change
Schoolvak: Management & Organisatie

December 2012

Voor EDK
De gedachte, “Goed leraarschap is goed leiderschap”, sloot helemaal aan bij mijn keuze voor het project Eerst de Klas. Het onderwijs zag ik als een goede leeromgeving voor toekomstige leidinggevenden. Ik wilde de uitdaging aangaan om een klas te boeien en te enthousiasmeren voor mijn vak en de wereld daarbuiten. Daarnaast bood het contact met het bedrijfsleven mij een uitstekende kans om te zien wat daarin allemaal mogelijk was en mij aansprak.  

Tijdens EDK
Tijdens het project maak je een snelle ontwikkeling door, een steile leercurve noemen ze dat. Na een korte voorbereiding word je in het diepe gegooid en sta je al snel voor de klas. Een heel spannende, maar dankzij de vele feedback met EDK-ers, lerarenopleiders en schoolbegeleiders vooral erg leerzame, periode. Naast mijn ontwikkeling als docent ben ik ook persoonlijk sterk gegroeid. Tijdens het EDK traject word je gestimuleerd om na te denken over wie je bent, wat je wilt en waarom je dat wilt. Om hier samen met generatiegenoten op in te gaan, zorgt voor een bijzondere gedeelde ervaring.

Na EDK
De wereld van het onderwijs is prachtig en het bedrijfsleven blijft mij ook interesseren. Met een eerstegraadsbevoegdheid op zak en een niet-willen-missen ervaring rijker ben ik het bedrijfsleven ingestapt. Ik ben bij één van de andere topwerkgevers voor hoogopgeleid Nederland aan de slag gegaan. Waar persoonlijke ontwikkeling en leiderschap ook belangrijk gevonden worden. Een nieuw carrière pad, waarbij mijn onderwijservaring zeer goed van pas zal komen en het zeker niet uitgesloten is dat ik ooit weer in het onderwijs terug zal komen.

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”