Sander - 1989 - 4e Tranche

MA opleiding: Chemistry
Schoolvak: Scheikunde 

In eerste instantie hoop ik vooral dat we uitgebreid kennis kunnen maken met zowel het onderwijs als het bedrijfsleven en alle aspecten die daarbij komen kijken. Ook ga ik er van uit dat de ervaringen die we in deze twee jaar opdoen ons in ons verdere professionele leven van pas zullen komen, of dat nou in het onderwijs of het bedrijfsleven is. Tot slot hoop ik aan het eind van deze twee jaar in een positie te zitten waarin ik duidelijk voor ogen heb wat ik de daaropvolgende periode wil gaan doen. Ik verwacht dat het Eerst de Klas traject mijn twijfels daaromtrent voor een groot deel weg zal nemen.

Op het moment neig ik ernaar om te zeggen dat ik over vijf jaar nog steeds in het onderwijs zal werken. In welke hoedanigheid kan ik nu nog niet zeggen. Wel weet ik dat ik geenszins mijn hele leven voor de klas wil staan; ik zou uiteindelijk graag terecht willen komen in een meer organisatorische functie. Of dat bij een school of bij een aan het onderwijs gelieerd instituut zal zijn, weet ik nog niet. Daarnaast hou ik de optie van het bedrijfsleven ook open. Ik denk dat hoe mijn leven er over vijf jaar uit ziet sterk zal afhangen van mijn ervaringen in de aankomende twee jaar. Dat is meteen ook het mooie aan het Eerst de Klas programma; alles ligt nog voor je open.

“Door de diversiteit binnen het programma van Eerst de Klas denk ik mij breed te kunnen ontwikkelen. Ik verheug mij op twee volle jaren van zelfontplooiing met een steile leercurve.”